Dank Singapore, deze tijd raken we nooit meer kwijt

Tijd tikt door, dagen verstrijken. Langzaam komt het einde van de Singapore-ervaring in zicht. In de ruim twee jaar dat we hier mochten wonen hebben we niet alleen elkaar ontmoet maar ook nieuwe vrienden gemaakt, hebben we de bruisende stad leren kennen, gingen we uitdagingen aan qua werk en mochten we nieuwe delen van de wereld ontdekken. Lees in deze blog hoe we terugkijken op de tijd hier, in Singapore.

FullSizeRender 3

We maakten nieuwe vrienden
Ik herinner me de dag dat ik aankwam op Changi Airport en opgehaald werd door twee collega’s. Zij lieten me mijn nieuwe werkplek zien en brachten me naar het service appartement. Op het moment dat zij vertrekken en de deur in het slot valt zit je daar, alleen en op zo’n 14.000 kilometer afstand van vrienden en familie. Dat was het moment waar voor mij de Singapore ervaring begon, nu ruim 2 jaar geleden. Kwok kwam rond dezelfde tijd aan. Al snel maakte hij vrienden in het huis waar hij ging wonen. Ik vond mijn ingang vooral bij collega’s. Mensen komen, mensen gaan. Zo werkt het in Singapore (en misschien zelfs binnen elke expat community). Je zult al snel merken dat de sociale cultuur hierop is ingesteld. Sta open voor een praatje, mensen zullen je vragen mee te gaan naar andere plekken. Op deze manier ontmoet je snel weer nieuwe mensen en kun je zelfs een liefde overhouden aan de barbecue van gezamenlijke vrienden. Onze Singapore-ervaring is positief, mede dankzij de vriendschappen. Cheers!

IMG_1299

We kregen een thuisgevoel in deze miljoenenstad
Na twee jaar voelt alles wat de stad te bieden heeft nog steeds afwisselend, relaxed en compact. Bij aankomst na een reis voelt het als thuiskomen. Singapore is veilig, schoon en goed geregeld. Zin om zelf de stad te ontdekken? Misschien is het interssant deze blog over Singapore te lezen. En als je ooit de kans krijgt om hier te mogen werken zou ik zeggen: ‘Doen!’.

We ontdekten andere landen in Azië
Middenin Azië, omringd door pareltjes van landen. Van vulkanen in Indonesië, het gezellige nachtleven in Bangkok, koloniale gebouwen in Vietnam tot witte stranden in Cambodja, orang-oetans op Borneo en mystieke tempels in Myanmar. Azië heeft onwijs veel te bieden! Wij hebben veel gereisd, proefden het lokale eten, stonden midden in de natuur, lieten ons verbazen door verschillende culturen en genoten van het leven.

IMG_3437

We hebben een waardevolle werkervaring in the pocket
Uiteindelijk zijn we beide voor de werkervaring vertrokken uit Nederland. Hoewel we op dit moment niet gelukkig worden van dat wat we doen, zijn we beide bedrijven dankbaar dat zij ons de mogelijkheid hebben gegeven nieuwe werkervaringen op te doen in Singapore. Onze focus heeft zich verplaatst, het is tijd voor iets anders. Nog een klein maandje en dan is tijd om te gaan!

Leave a Reply

