Leef je dromen

Ken je dat gevoel? Dat je de geluk-factor inruilt voor een mooi bedrag op je rekening aan het eind van iedere maand? Dat je dromen hebt maar daarvoor niet de juiste middelen denkt te hebben? Dat je wel weet wat je wilt maar niet hoe je het moet doen?

Dromen
Als kind droomde ik ervan clubkampioen te worden van de turnvereniging. Later droomde ik van een baan in het buitenland, net als Kwok. Nu is het niet anders, ik droom nog steeds. Ik droom ervan verschillende delen van de wereld te ervaren en mijn leven te delen met degene waar ik van houd. Het leven wat ik wens, stel ik me voor. Onzekerheid komt omhoog. Als ik iets wil wat ik nog nooit heb gehad zal ik moeten doen wat ik nog nooit heb gedaan. Ik voel me kwetsbaar en tegelijkertijd sterk.

Nederland naar Singapore
Twee jaar geleden ruilden we Nederland in voor Singapore.

Doen
Wat we hebben gedaan? Samen een plan gemaakt en ontslag genomen. 1 maart 2016 ruilen we ons zekere, Singapore-leven in voor een onzeker derdewereldland in Azië om onze dromen te leven.

Werkeloos
Dan opeens voldoen we niet meer aan verwachtingspatronen en zijn we werkeloos. De momenten van onrust wisselen zich af met die van kalmte. We zijn beide op een punt in ons leven gekomen dat we heel sterk ervaren dat niet meer gelukkig te worden van dat wat we op dit moment doen. Als ik mijn hart niet volg sta ik mijn eigen geluk in de weg. Dit geeft overigens geen garantie dat deze keuze mij gelukkig maakt of geld oplevert. Singapore is een waardevolle ervaring. Ik heb geleerd door reizen, werk en vriendschappen. De Hollandse School hier in Singapore had vertrouwen in mij, ik heb de Singapore ervaring gekregen en ben daar dankbaar voor.

Samen
Deze stap is samen makkelijker dan alleen. Kwok-Leung en ik gaan delen van de wereld ervaren, onze ondernemingsdrang de ruimte geven en meer tijd te nemen voor persoonlijke ontwikkeling. Ik voel me kwetsbaar maar heb vertrouwen in het leven, mezelf en ons. Alles is goed.

One thought on “Leef je dromen

  1. Hee Arinda, zo goed! Steven en ik hebben het ook gedaan, in 1999 met een rugzak vertrokken om in Bali te gaan wonen. Op de airport aangekomen weet ik nog dat we zeiden; ok, naar links of naar rechts ? Geen idee. We leefden in een klein huisje aan de zee in een dorpje waar niemand Engels sprak. We hadden niks en alles tegelijkertijd. Wat een mooie tijd. Nu 17 jaar verder. Van het een komt het ander. Het leven is prachtig op deze manier. Ik vind jullie besluit wijs. Kies het leven wat je wilt, ook al moet je er voor inleveren. Ik ga jullie volgen. Te gek ! Liefs, Frances.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

